Реплики? Как да се предпазим?
"Здравейте, харесах си една чанта на PINKO от вашия сайт, но искам да попитам оригинални ли са ви артикулите, защото вече имам лош опит с „оригинални“ уж стоки."
Всеки ден получаваме поне един подобен въпрос от нови клиенти, които не са пазарували от нас преди. И това ни тревожи, защото говори колко патят клиентите от онлайн пазаруване. Но от къде идва реално проблемът? Идва от масовото продаване, групи и страници за пазаруване, платформи за масово пазаруване и всякакви подобни, в които физически лица се разделят с непотребни вещи или просто извършват търговска дейност, без да се водят по законите за търговска дейност.
❗️ЗАЩО ДА НЕ ПАЗАРУВАШ ОТ ТАКИВА МЕСТА?
Защото законът не те пази, когато пред себе си нямаш фирма, компания, която да е задължена да пази правата на потребителите си, а именно – право на връщане, право на замяна, право на рекламация, защита на лични данни. Отделен е и въпросът за това дали наистина са оригинални артикулите, защото и тук няма как да бъдете предпазени, коагто срещу вас е някой човек, а не компания.
Истинските сайтове на компании винаги публично обявяват в сайта си името на фирмата, адреса, булстата и предмета на дейност. Не пазарувайте от сайтове, в които тези данни липсват.
Следвaщия път, когато решите да се сдобиете със съмнителна оригинална PINKO чанта на изкушаваща цена от някоя група в социални мрежи или платформа за пазаруване, се замислете дали цената няма да излезе повече, когато получите реплика, която дори няма как да върнете или откажете.